Νέα

Επίμονες λιγούρες…αντιμετωπίστε τες μια και καλή!

Κάποιες φορές, όση αυτοπειθαρχία και να σας χαρακτηρίζει, τίποτα απολύτως δεν μπορεί να αναστείλει τελείως την επιθυμία σας να φάτε κάτι συγκεκριμένο, που τριγυρίζει διαρκώς στο μυαλό σας.

Πρόκειται καθαρά για μια επίμονη λιγούρα που σας βασανίζει και μπορεί να αποδίδεται είτε σε βιολογικούς είτε σε ψυχολογικούς-συναισθηματικούς παράγοντες.

Τακτικές αντιμετώπισης

Ξεγελάστε το μυαλό σας με σκέψεις που δεν έχουν να κάνουν καθόλου με το φαγητό.

Αποσπάστε λοιπόν τη σκέψη σας από τον διατροφικό σας πόθο, κάνοντας κάτι που σας ευχαριστεί! Ένα ζεστό αφρόλουτρο, μια ταινία, ένα βιβλίο, η επικοινωνία με κάποιο φίλο ή ακόμη και ένας χαλαρός περίπατος στη γειτονιά σας είναι αρκετά για να σας κάνουν να αποφύγετε το κάλεσμα των πειρασμών.

Μην παραλείπετε γεύματα.

Προσπαθήστε να τρώτε ισορροπημένα γεύματα κάθε 3 με 4 ώρες, τα οποία συμβάλλουν στο αίσθημα του κορεσμού και στην αποφυγή υπερφαγικών επεισοδίων.

Ξεκινήστε τη μέρα σας με ένα καλό πρωινό!

Η επιλογή ενός ισορροπημένου πρωινού σας εφοδιάζει με ενέργεια για να ξεκινήσετε τη μέρα σας και συμβάλλει αποδεδειγμένα στην επιλογή πιο υγιεινών σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας!

Μην έχετε “εύκολα” σνακ στο σπίτι.

Προσπαθήστε να μην διατηρείτε στα ντουλάπια σας ανθυγιεινά σνακ, πρόχειρο φαγητό και γλυκά, τα οποία να είναι εύκολα προσβάσιμα και διαθέσιμα. Φροντίστε να έχετε πάντα υγιεινά σνακ (φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, λαχανικά, μαύρη σοκολάτα, μπάρες δημητριακών), ώστε να μπορείτε να τσιμπολογάτε χωρίς τύψεις. Ποτέ όμως μην υπερβάλλετε στις ποσότητες!

Παραμείνετε ενυδατωμένοι.

Συχνά, όταν είστε αφυδατωμένοι, ο οργανισμός τείνει να μπερδεύει τη δίψα με την πείνα, με αποτέλεσμα να καταφεύγετε στο φαγητό, χωρίς λόγο!

Φροντίστε να κοιμάστε αρκετά.

Η έλλειψη ύπνου οδηγεί αποδεδειγμένα σε αυξημένη επιθυμία για φαγητό και συνεπώς σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Ασκηθείτε.

Η γυμναστική προκαλεί έκκριση ενδορφινών οι οποίες μειώνουν την όρεξη και προκαλούν συναισθήματα ευφορίας. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να πάτε γυμναστήριο, μπορείτε εναλλακτικά να περπατήσετε ή να κάνετε jogging, τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα.

Μοιραστείτε τις σκέψεις σας με κάποιον άλλο άτομο.

Με τον τρόπο αυτό όταν θα σας έρθει η επόμενη λιγούρα, ο φίλος σας να μπορέσει να σας βάλει στη θέση σας και να μην υποκύψετε σε αυτή!

Μην τα παρατάτε ποτέ.

Ακόμα κι αν παρασυρθείτε μερικές φορές, μην το βάλετε κάτω. Οργανωθείτε, συγκεντρωθείτε στον στόχο και σκεφτείτε το αποτέλεσμα που επιθυμείτε και όχι την αποτυχία. Κρατήστε τις ισορροπίες και προσπαθήστε να τρώτε όσο πιο υγιεινά γίνεται.

Τέλος, βάλτε καλά στο μυαλό σας ότι «ΤΡΩΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΩΜΕ», οπότε είτε τρώτε λόγω πείνας, είτε από ανία ή άσχημη ψυχολογία ή λύση στο τσιμπολόγημα-λιγούρα  βρίσκεται στην ισορροπημένη διατροφή, στην απόκτηση διατροφικής συνείδησης και στην τροποποίηση της συμπεριφοράς σας απέναντι στο φαγητό.

Figura Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
 Νικολοπούλου Δήμητρα (ΜSc)

 

Ρώτησε μας









Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Διαβάστε αναλυτικά για τα Cookies εδώ.

Κλείσιμο