Νέα

Σωστή διατροφή: Εύκολες λύσεις για πολυάσχολους ανθρώπους

Καθώς η σύγχρονη εργασιακή (ακόμη και το κυνήγι της εργασίας) καθημερινότητα διαμορφώνει ολοένα και περισσότερο έναν πιεστικό τρόπο ζωής, με πολύωρη απουσία από το σπίτι, τόσο δυσκολεύει και η σωστή παρασκευή (ποσότητα και ποιότητα) των απαιτούμενων γευμάτων για μια σωστή διατροφή.

 

Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο, πολλοί που θέλουν να μπουν σε κάποιο πρόγραμμα σωστής διατροφής, είτε για μείωση του βάρους είτε για διατήρηση της σωματικής υγείας, δεν το πραγματοποιούν λόγω της έλλειψης χρόνου για μαγείρεμα, αυξημένης φροντίδας των παιδιών κλπ.

 

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν κάποιοι εύκολοι και ταυτόχρονα αποτελεσματικοί τρόποι για να διευκολύνουμε τη ζωή μας στην καθημερινότητά της όσον αφορά στο κομμάτι της διατροφής. Παραθέτουμε παρακάτω κάποιες εναλλακτικές λύσεις:

 

Tips

 

1) Μην πετάτε φαγητό: Σχεδόν οι περισσότεροι έχουν το συνήθειο να πετάνε την ποσότητα που περίσσεψε από το μεσημεριανό ή βραδινό φαγητό.

Είναι προτιμότερο να την φυλάξετε για την επόμενη μέρα σαν συνοδευτικό με κάτι άλλο, π.χ. μέσα στη σαλάτα σας ή στην ομελέτα αν πρόκειται για λαχανικά.

 

2) Μαγειρέψτε τα γεύματά σας από νωρίς: Είναι πολύ αποτελεσματικό να μαγειρέψετε τα γεύματα όλης της εβδομάδας (για παράδειγμα την Κυριακή) ώστε να τα χρησιμοποιείτε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας χωρίς επιπλέον δαπάνη χρόνου για μαγείρεμα.

Το μόνο που θα χρειαστεί να κάνετε είναι απλά να τα ξεπαγώσετε από την κατάψυξη και να τα ζεστάνετε.

 

3) Κοινή διατροφή για όλη την οικογένεια: Πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό απ’ όλους στο σπίτι ότι για να ζήσουμε σωστά θα πρέπει να τρεφόμαστε και σωστά, συνεπώς δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα αν όλη η οικογένεια ακολουθεί ένα σωστό τρόπο διατροφής και χωρίς πολλές υποχωρήσεις και στερήσεις (ανάλογα τις προτιμήσεις).

Σε κάθε περίπτωση σε κακό πάντως δεν θα οδηγήσει και σίγουρα δεν θα χρειάζεται επιπλέον χρόνος για την προετοιμασία διαφορετικών φαγητών στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας.

 

4) Προετοιμάστε σνακ: Ιδιαίτερα για τους έχοντες καθημερινά πολύωρη εργασία η πιο αποτελεσματική λύση είναι η προετοιμασία εύκολων, μικρών και θρεπτικών σνακ (από το προηγούμενο βράδυ) ώστε και να περιορίζεται η πείνα μεταξύ των γευμάτων αλλά και να λαμβάνονται τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Τέτοια σνακ μπορεί να είναι τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως με γαλοπούλα και τυρί, φρούτα με ξηρούς καρπούς, γιαούρτι με βρώμη και ξηρούς καρπούς, μπάρες δημητριακών ή πρωτεΐνης κλπ.

 

5) Μαγειρέψτε εύκολα και απλά φαγητά: Όσο πιο απλό είναι ένα φαγητό τόσο πιο υγιεινό και θρεπτικό είναι για τον οργανισμό. Αποφύγετε να φτιάχνετε φαγητά που απαιτούν πάνω από 30 λεπτά για την παρασκευή τους, διότι κατά κανόνα το μόνο που προσφέρουν είναι θερμίδες λόγω των πρόσθετων υλικών που περιλαμβάνουν.

Προτιμήστε άφθονες σαλάτες που είναι γρήγορες και εύκολες στην προετοιμασία, και φυσικά άπαχα κρέατα ή ψαρικά (π.χ. τόνο) που μπορείτε να προσθέσετε στη σαλάτα ώστε να αποτελέσουν ένα πλούσιο και θρεπτικό γεύμα.

 

6) Βρείτε παρότρυνση – Δεν είστε οι μόνοι: Σίγουρα δεν είστε το μοναδικό άτομο στον περίγυρο που έχει πρόβλημα με την αξιοποίηση του χρόνου και την παρασκευή των γευμάτων. Βρείτε κοντινούς σας ανθρώπους που έχουν το ίδιο πρόβλημα και μιλήστε μαζί τους.

Συζητήστε για το πώς πήγε η μέρα σας, τι μαγειρέψατε, παροτρυνθείτε το Σαββατοκύριακο να πάτε για γυμναστική ή για τρέξιμο.

 

Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό αν δεν αισθάνεστε ότι είστε μόνοι σε όλο αυτό…

 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Δημήτρης Χουτόπουλος

 

 

Contact Us

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό. Διαβάστε αναλυτικά για τα Cookies εδώ.

Κλείσιμο